تولید کننده فنر عمده در تهران

تولید کننده فنر عمده در تهران

تولید کننده فنر عمده در تهران


تولید کننده فنر عمده در تهران در کارخانه فنرسازی

فنر قطعه ای مهم و پرمصرف در صنایع مختلف بوده که در واقع یک مفتول، ساخته شده از انواع مواد مختلفی مانند فولاد، فولاد ضد زنگ، مس، آلومینیوم و … می باشد که بصورت مفتول پیچ شده و و با خاصیت انعطاف‌پذیری که دارد جهت تولید انواع فنر به کار برده می شود. فنرها برای ایجاد نیروی کششی، پیچشی و فشاری در سیستم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تولید فنر چگونه انجام می شود؟

در صنایع فنرسازی پارس فولاد امیر، از بروزترین فناوری تولید فنر استفاده می شود که با توجه به نوع فنر، از روش های متفاوتی جهت ساخت فنر استفاده می شود که در ادامه به بررسی چند روش تولید فنر می پردازیم :

  • تولید فنر با استفاده از ماشین‌های خم‌کن : این روش شامل خم کردن سیم‌های فلزی به شکل فنر با استفاده از ماشین‌ آلات تولید فنر CNC خم‌کن است. ماشین‌های خم‌کن، سیم فلزی را در ابعاد و شکل مورد نظر خم می‌کنند. در این روش، از یک دستگاه خم کننده با سیستم هوشمند استفاده شده است که توسط کامپیوتر برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود. این دستگاه، مفتول را به تعدادی قطعه تقسیم کرده و آن‌ها را در نهایت به سمت ابزار متحرک هدایت می‌کند. با استفاده از این روش، می‌توان خمش‌های مفتول را به شکل‌های مختلفی مانند U، دایره و زیگزاگ درآورد و فنرهای مورد نیاز را تولید کرد. یکی از روش های تولید فنر فرمینگ ، استفاده از ماشین‌های خم‌کن CNC می باشد.
  • تولید فنر با استفاده از غلطک : جهت افزایش راندمان تولید فنر، فنرسازان از روش‌های مختلفی برای طراحی و ساخت فنر استفاده می‌کنند. هر کدام از این روش‌ها، بسته به نوع فنر، ممکن است متفاوت باشد. یکی از روش‌های استفاده شده در تولید فنر، روش سیم پیچ است که با استفاده از کویل فنر، فنر را به روشی خاص ساخته می‌شود. این روش برای ساخت فنرهای پیچشی با حلقه‌های فشرده استفاده می‌شود. در این روش، مفتول با ضخامت مورد نظر بر روی دستگاه غلتکی قرار می‌گیرد و با فرآیندی که طی می‌شود، شکل پیچشی مورد نظر به فنر داده می‌شود. در این روش، سیم فلزی به صورت مارپیچ بر روی غلطک تنیده شده و به شکل فنر تبدیل می‌شود. دستگاه مارپیچ‌کن‌ها به صورت دستی یا با استفاده از سیستم های خودکار عمل می‌کنند. از این روش جهت تولید فنر فشاری نیز استفاده می شود.
  • تولید فنر با استفاده از پرس‌های فرم‌دهی : در این روش، سیم فلزی به صورت مستقیم با استفاده از پرس‌های فرم‌دهی به شکل فنر تبدیل می‌شوند. پرس‌های فرم‌دهی به کمک قالب‌های مخصوص، موجب شکل دهی فنر می شوند.
  • تولید فنر به روش گرمایشی : یکی از روش‌های متداول برای تولید فنر، روش گرمایی می باشد که برای ساخت فنر، مفتول مورد نظر را حرارت میدهند تا نرم شود و به شکل دلخواه درآید. القای حرارت باعث نرم شدن فنر شده و در شکل‌گیری فنر بسیار موثر است. لازم به ذکر است که جهت ساخت انواع فنرها، میزان درجه حرارتی که به فنر منتقل می‌شود، متفاوت است. تولیدکنندگان فنر با توجه به جنس مفتول، این حرارت را تنظیم می‌کنند تا به نتایج مطلوب برسند. به‌عنوان مثال، برای سیم مورد استفاده در آلات موسیقی، باید مفتول را به مدت ۳۰ ثانیه با حرارتی در حدود ۵۰ درجه فارنهایت گرم کنند تا به نتیجه مطلوب برسند. یکی از فنرهایی که با این روش تولید می‌شود، فنر فشاری است.
فنر سازی عمده در تهران
فنر سازی عمده در تهران

در تولید فنر، از چه موادی استفاده می شود؟

در تولید فنرها بیشتر از از فلزاتی مانند فولاد، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و مس استفاده می شود. فولاد با توجه آلیاژ خاصی که در تولید آن بکار رفته است دارای مقاومت بالا در برابر فشار، سختی و انعطاف‌پذیری مناسب، بوده و همچنین در برابر فشار، کشش و خمش مقاومت بالایی دارد و دارای خاصیت کشسانی خوبی برخوردار می باشد.

فولاد از جمله موادی است که در برابر خمش قابل انعطاف بوده و به راحتی می‌توان آن را خمیده کرد و شکل داد. این ویژگی به این معنی است که فولاد به راحتی می‌تواند به شکل فنر تبدیل شود و پس از فشرده، کشیده و پیچیده شدن به شکل اولیه خود باز گردد که این مهم ترین مزیت فولاد برای ساخت فنر می باشد. از دیگر مزیت فولاد می توان به عدم خردگی و زنگ زدگی آن اشاره کرد که در محیط هایی که باید استریل باشد مانند لوازم و تجهیزات پزشکی، بهترین گزینه می باشد.

تولید فنر بصورت عمده در تهران
تولید فنر بصورت عمده در تهران

محصولات گروه صنعتی فنر پارس فولاد امیر

گروه صنعتی فنر پارس فولاد امیر تولید کننده انواع فنر فشاری، فنر کششی ، فنر پیچشی، و فنر فرمینگ، فنر تسمه ای (حلزونی) با تکنولوژی روز و پیشرفته ترین ماشین آلات فنر سازی بصورت عمده و با تیراژ سفارشی در اندازه و اشکال متنوع. این مجموعه تولید کننده فنر های خاص، مانند فنر گیره لباس ، فنر پمپ مایع دستشویی (فنر پمپ غلیظ پاش) ، فنر آب پاش (فنر تریگر) ، فنر سوکت خودرو، فنر کلید کولر آبی و بخاری برقی، خار فنری شیشه بالابر خودرو، فنر نگهدارنده قاب هالوژن با بالاترین کیفیت و استفاده از مرغوب ترین متریال ها بصورت عمده در تیراژ بالا.

خواندن
کارگاه فنر سازی در تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه محصولاتتماسارتباط با ما