فنر تسمه ای و حلزونی

فنرحلزونی
فنرحلزونی

فنر تسمه ای (فنر حلزونی) چیست؟

همانطور از اسم این فنر مشخص است، ظاهری شبیه به حلزون داشته که با اسم فنر تسمه ای هم شناخته می شود. فنر حلزونی یا تسمه ای از فنر های پر کاربرد در صنایع مختلف می باشد. این نوع فنر توسط تسمه یا مفتول ساخته شده و برای قطعاتی که نیاز به گشتاور دارند مورد استفاده قرار می گیرد. کارکرد این فنر به این صورت است که یک سر فنر تسمه ای یا حلزونی، ثابت بوده و سر دیگر آن به محور متصل است و با پیچیده شدن انرژی را ذخیره می نماید.

تولید فنر تسمه ای

طراحی و ساخت انواع فنر تسمه ای با مفتول نوردی انجام می شود. با توجه به اندازه متفاوت قطعات، تولید انواع فنر حلزونی در اندازه های مختلف بر اساس نیاز مشتریان، توسط فنر سازی پارس فولاد امیر تولید می گردد. ساخت انواع فنر با ماشین آلات پیشرفته فنر سازی با بالاترین دقت و سرعت انجام می پذیرد.

فنر تسمه ای
فنر تسمه ای

کاربرد فنر تسمه ای

فنر تسمه ای و حلزونی با توجه به ویژگی هایی که دارد دارای کاربرد های بسیاری در صنایع گوناگون بوده که به دو نوع : کیپ و گام دار تقسیم بندی می گردد. کارکرد فنر حلزونی به این صورت است که با چرخیدن و کوک شدن انرژی پنانسیل را ذخیره کرده و در زمان مناسب با رها شدن بصورت دورانی انرژی چرخشی تولید می نماید.

خرید و قیمت فنر تسمه ای و حلزونی

قیمت فنر تسمه ای بر اساس موارد مختلفی شامل : نوع آلیاژ بکار رفته در ساخت فنر، نوع استاندارد ساخت، اندازه و … متغیر می باشد و با توجه به نواسانات ارز و موارد ذکر شده که در قیمت فنر، جهت استعلام قیمت فنر تسمه ای و حلزونی با کارشناسان فنر سازی پارس فولاد امیر تماس حاصل فرمایید.

خانه محصولاتتماسارتباط با ما