معرفی انواع دستگاه فنر سازی


معرفی دستگاه ساخت فنر

در دنیای رو به پیشرفت امروز انواع فنر کاربردهای گوناگونی در صنایع دارند. برای پاسخگویی به این نیاز، تولید فنر باید بصورت عمده توسط دستگاه ساخت فنر انجام می پذیرد که این نوع ماشین آلات فنر سازی ، قابلیت این را دارند که با دادن برنامه به آن نوع فنر مورد نظر را بصورت انبوه تولید نماید. در این مقاله به معرفی انواع دستگاه ساخت فنر می پردازیم.

دستگاه سیم پیچ تولید فنر

از پراستفاده ترین دستگاه ها در فنر سازی ، دستگاه سیم پیچ ساخت فنر می باشد که با نام دستگاه کویل هم شناخته می شود. دستگاه ساخت فنر سیم پیچ، نوعی از دستگاه CNC می باشد که کارکرد دستگاه به این صورت می باشد که سیم و مفتول های فلزی را در دستگاه قرار داده و دستگاه با غلطک هایی که دارد مفتول را می چرخاند و در آخر سیم را به شکل فنر تبدیل می کند. بر اساس کاربردی که فنر مورد نظر دارد می توان فرم و قطر آن را طراحی و تولید نمود. انواع فنر فشاری و مخروطی را توسط دستگاه سیم پیچ ساخت فنر نیز تولید کرد.

دستگاه فنر سازی سیم پیچ coiling
دستگاه فنر سازی سیم پیچ coiling

دستگاه ساخت فنر فرمینگ

دستگاه فنرسازی فرمینگ، نوعی از دستگاه CNC بوده که با قابلیت هایی که دارد توانایی ساخت انواع فنر فشاری، فنر پیچشی و … را دارا می باشد. از ویژگی های این دستگاه ساخت فنر می توان به برش هیدرولیک برای سیم با قطر بالا اشاره داشت که دارای برش قوی و پیشرفته ای نیز می باشد. دیگر قابلیت های این دستگاه ساخت فنر، در زیر ذکر شده است :

  • قلاب شدن مفتول در دستگاه جهت تولید فنر بصورت اتوماتیک
  • امکان برش هیدرولیک جهت سیم هایی با قطر بالا
  • امکان ایجاد خمش بصورت تک شعایی و چند شعایی با انعطاف پذیری کامل که موجب کامل شدن تمامی مراحل خمش نیز می گردد.
  • دارای صفحه نمایش لمسی، که دادن برنامه به دستگاه را سریع و آسان تر می نماید.
دستگاه فنر سازی
دستگاه فنر سازی

دستگاه خم کننده فنر

نوعی از فنر ها وجود دارند که شکل منظمی نداشته و دارای اشکال مختلف نیز می باشند که به این فنرها، فنر فرمینگ نیز گفته می شود. دستگاه خم کننده فنر از نوعی مکانیزم پیشرفته نیز استفاده می نماید که جهت تولید فنر فرمینگ نیز بکار برده می شود. این دستگاه، مفتول را وارد مجموعه ای از غلتک ها می کند که هر کدام توسط برنامه کامپیوتری که به آن داده شده شکل خاصی را به مفتول می دهند که در آخر فنرهایی با اشکال زیگزاگ، دایره، U شکل و دیگر اشکال نیز ساخته می گردد. در زیر به ویژگی های دیگر دستگاه خم کننده فنر نیز اشاره شده است.

  • امکان نگهدارندگی قوی مفتول
  • امکان کنترل و برنامه ریزی دستگاه توسط صفحه نمایش لمسی
  • کارکرد آسان و سریع
  • امکان قدرت اختیاری De Coiler
  • دارای سنسور کنترل سیم
  • دارای مدل های چهار و هشت محور
  • وجود چرخ دستی جهت تنظیم
  • دارای سنسورهای زاویه ای، اسلایدهای پنوماتیک، سرویس دهنده های اختیاری و دیگر امکانات کاربردی دیگر.
دستگاه تولید فنر
دستگاه تولید فنر

فرایند تولید فنر

تولید فنر با روش گرمایشی :
از روش های معمول در ساخت، روش گرمایی می باشد که برای ساخت فنر مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، به مفتول گرمای کنترل شده داده می شود که نرم شود و به شکل مورد نظر درآید. در فرایند تولید فنر به روش گرم، گرما زدایی از فنر ها نیاز است تا فنر شکل خود را حفظ نماید و نتیجه مطلوب حاصل گردد. توسط گرمازدایی قابلیت الاستیکی فنر ها حفظ شده و فرایند فشرده سازی فنرها انجام می گردد.

تولید فنر با روش سابیدن فنر و سنگ زنی :
در مواقعی که انتهای فنر به شکل صحیح شکل نگرفته باشد و پروسه فشرده سازی آن به شکل صحیح اعمال نشده باشد از روش سنگ زنی و سابیدن فنر نیز استفاده می گردد.

فنر سازی پارس فولاد امیر

این شرکت با دارا بودن پیشرفته ترین دستگاه های تولید فنر امکان تولید انواع فنر فشاری، فنر پیچشی، فنر فرمینگ، فنر تسمه ای، فنر کششی و غیره را دارا می باشد.

خواندن
تولید فنر در بهترین کارخانه فنر سازی ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه محصولاتتماسارتباط با ما