قبول سفارش ساخت انواع فنر


قبول سفارش ساخت فنر

فنر در زندگی روزمره انسانها کاربرد زیادی دارد؛ این قطعه صنعتی در کارکرد لوازم خانگی، وسایل پزشکی، خودروها، ماشین‌آلات صنعتی وحتی تجهیزات زیبایی و آرایشی و… نقش مهمی دارد. فنر در اشکال مختلف و در ابعاد گوناگون بسته به نوع کاربرد آن طراحی و سپس تولید میشود. پرمصرفترین فنرها در 5 نوع اصلی : فنر پیچشی، فنر فشاری، فنر کششی، فنر تسمه‌ای و فنر فرمینگ دسته‌بندی میشوند. مجموعه فنر سازی پارس فولاد امیر با جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های فنر سازی آماده قبول سفارش ساخت فنر در اندازه و تعداد سفارشی با کیفیت بالا را دارا می باشد.

فنر چیست؟

قبل از اینکه بدانیم این قطعه صنعتی پرمصرف در زندگی انسان چه نقشی بازی میکند، ابتدا باید فنر را بشناسیم و بدانیم فنر چیست و چگونه تولید میشود؟ به طور کلی هر جسمی که استعداد کشسانی و ارتجاعی شدن داشته باشد فنر میگویند. فنر یک قطعه مکانیکی مکمل است که میتواند انرژی وارد شده به خود را ذخیره کرده و باعث به حرکت درآوردن قطعه مورد نظر شود. فنر به این شکل عمل میکند؛ وقتی توسط نیروی خارجی وارد شده به آن کشیده، فشرده یا پیچیده میشود و بعد از برداشته شده آن نیروی خارجی، فنر به حالت اولیه خود برمیگردد.

سفارش ساخت اتواع فنر
سفارش ساخت اتواع فنر

فنر فشاری

فنر فشاری، یک فنر پرکاربرد میباشد که حاصل مارپیچ کردن سیم و مفتول میباشد. در زمان تولید فنر فشاری با توجه به استفاده آن؛ جنس آلیاژ و ضخامت آن متفاوت است. فنر فشاری به صورت حلقه حلقه و با فاصله به هم پیوند خورده است که فاصله این حلقه ها با میزان فشاری که به آن وارد میشود رابطه مستقیم دارد. فاصله موجود در فنر فشاری برای کاربرد قطعه مورد نظر طراحی و تولید میشود. کاربرد فنر فشاری با نیرویی که به آن وارد شده جمع میشود، به صورتی که حلقه‌های آن توسط فشار به هم نزدیک میشود و انرژی را در خود ذخیره میکند؛ بعد از رها شدن فشار، نیروی مورد نظر به دو طرف فنر تحمیل میشود. فنر فشاری در انواع مختلف طراحی و تولید میشود.

فنر کششی

فنر کششی با کشیده شدن، انرژی را درون خود ذخیره و بعد از رها شدن فنر آن انرژی را آزاد میکند. در فنر کششی حلقه‌های آن بدون فاصله و به هم چسبیده تولید میشود؛ زمانی که فنر کشیده میشود این حلقه‌ها از هم جدا میشوند. در دو سر فنر کششی دو قلاب وجود دارد که در قطعه مربوط به خود قرار داده میشود؛ زمانی که قطعات بخواهند از هم جدا بشوند فنر کششی با رویکردی بالعکس مانع جدا شدن آن قطعه‌ها شده و آنها را به هم نزدیک میکند.

فنر تسمه‌ای (حلزونی)

زمانی که یک فولاد تخت به دور خود پیچیده میشود فنر حلزونی تولید میشود. با توجه به نام این فنر (حلزونی) شکل این قطعه شبیه حلزون است و با نام فنر تسمه‌ ای هم شناخته میشود. عملکرد این فنر به این شکل است که یک سر آن در قطعه مورد نظر به صورت ثابت متصل شده و سر دیگرش به یک محور وصل میشود؛ زمان پیچیده‌شدن محور این فنر انرژی را درون خود ذخیره میکند. فنر حلزونی که بیشترین کاربرد آن در کوک ساعت است در انواع و اشکال مختلف تولید میشود.

فنر فرمینگ

وایر فرمینگ اسم دیگر فنر فرمینگ می باشد، که در اشکال مختلف و با توجه به اندازه و کارآیی خود طراحی و سپس تولید میشوند. فنر فرمینگ توسط دستگاه‌های ساخت فنر CNC تولید میشود و هنگام ساخت آن دقت بسیار بالایی لازم است تا محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. فنر فرمینگ از هیچ الگوی خاصی پیروی نمیکند و عملکرد آن در هر قطعه فرق میکند و عملکرد آن بر عکس فنرهای فشاری، پیچشی و کششی است. فنر فرمینگ از مفتول فلزی اکثرا با جنس استیل که با برنامه‌ای به دستگاه ساخت فنر CNC داده میشود ساخته شده و با اعمال خم‌ها و زاویه‌های خاص بدون محدودیت روی مفتول تولید میشود. از فنرهای فرمینگ در صنایعی همچون اتومبیل‌سازی، ساخت ماشین‌آلات صنعتی و تولید دستگاه‌های دقیق پزشکی و غیره استفاده میشود. برای مثال نمونه فنرهای فرمینگ میشود به فنر سوکت برق خودرو، فنرگیره لباس و فنر قاب هالوژن اشاره کرد.

سفارش تولید فنر
سفارش تولید فنر

فنر گیره لباس

یکی از وسایلی که استفاده بالایی از آن میشود گیره لباس است. فنر گیره لباس که از زیر مجموعه‌های فنر فرمینگ بوده و مهمترین قطعه به کار رفته در آن است، به حدی که یک گیره لباس بدون داشتن فنر گیره لباس اصلا کارایی ندارد. این نوع فنر توسط دستگاه های پیشرفته فنرسازی و به صورت کاملا اختصاصی توسط مجموعه فنر سازی پارس فولاد امیر طراحی و تولید میشود. فنر گیره لباس شکلی به ظاهر ساده داشته ولی باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا در مصرف پی در پی خراب نشود و فنر ساخته شده درون گیره لباس، باید قدرت نگهداری البسه روی بند یا آویزهای دیگر را داشته باشد. هر چقدر که می‌بایست دقت بالایی در طراحی و تولید فنر گیره لباس به کاربرده شود، به همان اندازه آلیاژ به کار رفته در آن نیز باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا این فنر بتواند لباس را به خوبی روی بند نگه دارد، زیرا در صورت استفاده از متریال و آلیاژ بی کیفیت در ساخت فنر گیره لباس، با گذشت زمان این فنر رفته‌رفته شل و لق میشود.

فنر سوکت برق خودرو

یکی از قطعاتی که هنگام برق‌کشی خودرو در سیستم آن استفاده بالایی دارد فنر سوکت برق خودرو میباشد. در صنعت خودروسازی، سیم‌کشی برق خودرو جزء پیچیده‌ترین قسمتهای حساس بوده به طوری که فنر سوکت برق خودرو باعث جریان برق خودرو میشود. این سوکتها مدار برق خودرو را به بخشهای مورد نظر اتصال میدهد و در هر زمان میتواند مدار را از آنها جدا کند؛ فنر سوکت برق خودرو توسط ماشین های فنرسازی کاملا پیشرفته طراحی و تولید میشود.

فنر آب‌ پاش (فنر محلول‌پاش)

فنر تریگر با نام اصلی فنر محلول‌ پاش یا فنر آب‌پاش، یکی از پرکاربردترین فنرها است که در زیر مجموعه فنر فشاری در صنعت فنرسازی تولید میشود. از فنر آب‌پاش در داخل درب اسپری‌های محلول‌پاش استفاده میشود. فنر محلول‌پاش در اندازه‌های گوناگون طراحی و تولید میشود.

فنر پمپ غلیظ پاش

این فنر در فرآیند ساخت انواع جامایع برای دستشویی یا ظرفشویی برای خارج کردن مایع شستشو بکار برده میشود. اگر دقت کنیم هنگام شستن ظروف یا دستان خود وقتی دکمه خروج مایع را در به صورت افقی یا عمودی جامایع فشار میدهیم، فنر پمپ غلیظ‌ پاش با عنوان یک رابط مثل پمپ، باعث خروج مایع دستشویی یا ظرفشویی میشود. فنر پمپ غلیظ‌پاش با توجه به انواع جامایع و کاربرد آنها تهیه و تولید میشود.

فنر نگهدارنده قاب هالوژن

یکی از نیازهای امروزه برای روشنایی بخشیدن محل زندگی و تزیین ساختمان خود، استفاده از هالوژن‌های سقفی در اندازه و طرحهای مختلف میباشد. زمانی که عمر لامپ هالوژن بعد از مدتی به پایان میرسد می بایستی قاب آن از جای خود جدا شده و لامپ مورد نظر تعویض گردد. در این زمان فنر نگهدارنده قاب هالوژن اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشد موقع جداسازی لامپ از سقف دچار خرابی و مشکل نمیشود. فنر نگهدارنده قاب هالوژن با استاندارد های روز با دستگاه‌های پیشرفته و دقیق به صورت کاملا مکانیزه توسط مجموعه فنر سازی پارس فولاد امیر تولید می گردد. فنر های باکیفیت قاب هالوژن در صورت استفاده مکرر دچار مشکلاتی همچون لق‌ شدگی و شل‌ شدگی نمیشوند.

خواندن
تولید کننده فنر عمده در تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه محصولاتتماسارتباط با ما