تولید و فروش فنر صنعتی


تولید کننده انواع فنر صنعتی

به هر جسمی که خاصیت ارتجاعی یا کشسان داشته باشد، فنر گفته میشود. در تعریفی دیگر هر جسم جامد، مایع یا گاز، که پس از وارد شدن فشار، تغییر شکل دهد و پس از برداشته شدن فشار به فرم اولیه برگردد، آن را فنر می‌نامیم. فنرها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می باشد :

  • فنر مکانیکی
  • فنر هیرولیکی
  • فنر پنوماتیکی
  • فنر روغنی
  • فنر هوایی

فنر مکانیکی

از نمونه فنرهای پرکاربرد در صنایع مختلف، فنر مکانیکی بوده که توسط کارخانه فنر سازی پارس فولاد امیر با جدیدترین فناوری طراحی و تولید می گردد. فنر مکانیکی توسط سیم و مفتول که با جنس فولاد، فولاد ضد زنگ، مس، آلومینیوم و … می باشد توسط ماشین آلات پیشرفته فنر سازی تولید می شود. فلز مورد استفاده در تولید فنر ها، از نوع آلیاژ خاصی می باشند که بر اثر نیروی کششی، پیچشی و فشاری وارد شده بر فنر، قابلیت کشسانی داشته و پس از برداشته شدن بار، به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.

فنر مکانیکی دارای انواع مختلفی مانند فنر مفتولی، فنر تسمه ای، فنر مارپیچ فشاری، فنرلول، فنر تخت ذوزنقه‌ای، فنر مارپیچ مخروطی، فنر مارپیچ پیچشی، فنر مارپیچ کششی، فنر صفحه‌ای فشاری، فنر تخت ذوزنقه‌ای و … می باشد ولی بصورت کلی تقسیم بندی فنر مکانیکی بصورت زیر می باشد :

  • فنر فرمینگ
  • فنر پیچشی
  • فنر فشاری
  • فنر کششی
  • فنر تسمه ای (حلزونی)
ساخت فنر صنعتی
ساخت فنر صنعتی

تولید انواع فنر

فنرها نقش بسیار حیاتی در صنایع مختلف داشته بطوریکه کارکرد بسیاری از لوازمی که با آن ها سر و کار داریم، بدون فنر امکانپذیر نخواهد بود. بطور مثال فنر در صنایع خودروسازی در سیستم تعلیق نقش مهمی را ایفا میکند و همچنین در صنایع پزشکی در ساخت ابزار ها و تجهیزات پزشکی کاربرد فراوان دارند. در کارخانه فنر سازی پارس فولاد امیر انواع فنر شامل فنر فشاری، فنر کششی، فنر پیچشی، فنر تسمه ای (حلزونی)، فنر فرمینگ با بکارگیری از بروزترین نرم افزارها و پیشرفته ترین ماشین آلات ساخت فنر، بصورت انبوه و با تیراژ سفارشی تولید می گردد.

فنر فرمینگ

فنر فرمینگ، یک نوع مفتول فرم دار است که با اشکال مختلف طراحی و ساخته می‌شود. در تولید فنر فرمینگ، به دقت بالایی نیاز بوده و از دستگاه‌های دقیق CNC جهت تولید فنر فرمینگ استفاده می‌شود. فنر فرمینگ، در مقایسه با فنر کششی و فنر پیچشی، از هیچگونه الگوی خاصی جهت کارکرد خود، رعایت نمی‌کند. این نوع فنرها کابرد های بسیاری دارند که بطور مثال در تولید فنر گیره لباس و همچنین فنرهای مورد استفاده در سوکت‌ برق خودرو استفاده می‌ شوند.

فنر فشاری

کارکرد فنر فشاری به این صورت می باشد که با وارد آمدن فشار و فشرده شدن انرژی را در خود ذخیره می‌کند و پس از رها شدن به حالت اولیه باز خواهد گشت. از جمله انواع پرکاربرد فنر، فنر فشاری است که در سیستم تعلیق خودرو و کمک فنر ماشین و سایر موارد استفاده می‌شود. میزان فشردگی فرم فشاری به جنس مفتول فنر، ارتفاع حلقه‌های فنر و نوع کیفیت تولید فنر، ارتباط مستقیم دارد.

فنر صنعتی
فنر صنعتی

فنر پیچشی

در تولید فنر پیچشی، مفتول را بطوری به دور خود میپیچانند که در قطعه مورد نظر با ایجاد گشتاور، قطعه مورد نظر را به حرکت در آورد. نیرویی که به فنر پیچشی وارد می‌شود، باعث ایجاد انرژی ناشی از گشتاور شده و با فشار دادن به دو طرف فنر، حلقه های فنر از هم جدا می‌شوند. انرژی وارد شده به فنر پیچشی در مقایسه با فنر مارپیچی، به طول فنر انتقال نمی‌یابد. کاربرد فنر پیچشی در لوازم خانگی و اتومبیل می باشد.

فنر کششی

کارکرد فنر کششی به این صورت می باشد که با کشیده شدن طرفین آن، انرژی در فنر ذخیره شده و با رها کردن آن آزاد می‌گردد. فنر کششی بصورتی طراحی و تولید می شود که حلقه‌های فنر بدون فاصله و به هم چسبیده هستند و با کشیدن فنر، تا حدی که فنر قادر به تحمل آن باشد، حلقه‌ها از هم جدا می‌شوند. در طرفین فنر کششی، دو قلاب تعبیه می‌شود تا در محل قطعه مورد نظر فیکس شود. دو طرف فنر به قطعه قلاب شده و با وارد شدن فشار، فنر کشیده شده و انرژی وارد شده را در فنر ذخیره می گردد و زمانی که این انرژی رها شود فنر قطعه را به حالت اولیه باز می گرداند.

فنر تسمه ای (حلزونی)

فنر تسمه ای با نام دیگر حلزونی شناخته می شود و همانطور که از اسمش پیداست، به شکل حلزون طراحی و تولید می گردد که بیشترین کاربرد آن در فنر ساعت می باشد. فنر تسمه ای از یک مفتول یا نوار فولادی ساخته می‌شود که به دور خود پیچیده شده و فنر شکل می‌گیرد. فنر حلزونی، نوعی از فنر تخت بوده و کاربرد آن جهت ایجاد نیروی چرخشی می باشد، به نحوی که با چرخیده شدن آن در قطعه مورد نظر را به حرکت در آورد. کاربرد فنر تسمه ای استفاده در وسایلی می باشد که قطعات آن بصورت چرخشی عمل میکنند بطوریکه با چند بار چرخیده شدن، انرژی را در خود ذخیره کرده و در زمان مقرر آزاد می نماید.

خواندن
تاریخچه ساخت فنر و فنرسازی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه محصولاتتماسارتباط با ما